Tilaus- ja toimitusehdot

Sisällysluettelo
  1. Yleistä
  2. Maksu
  3. Toimitus ja toimituskulut
  4. Peruutus-, vaihto- ja palautusoikeus
  5. Reklamaatio
  6. Henkilötiedot
  7. Varaukset
  8. Force Majeure (Ylivoimainen este)
  9. Yrityksen tiedot

1. Yleistä

Nämä ostoehdot koskevat Cervera AB:n verkkokauppaa (jäljempänä Cervera), www.cervera.fi. Ostoehdot koskevat kaikkia asiakkaan tekemiä ostosopimuksia Cerveralla. Vahvistamalla tilauksesi hyväksyt automaattisesti ostoehdot ja sitoudut noudattamaan niitä kokonaisuudessaan ja samalla vahvistat, että olet tutustunut Cerveran tietosuojakäytäntöön (mukaanlukien evästeet), jotka kertovat, kuinka käsittelemme henkilötietojasi.
Cerveralla on oikeus muuttaa näitä ostoehtoja julkaisemalla päivitetyt ehdot verkkokaupan sivulla. Tutustu kulloinkin voimassa oleviin ehtoihin ennen tilauksen tekemistä.
Voidaksesi tilata Cerveran sivustolta sinun on oltava yli 18-vuotias. Jos teet ostoksen toisen henkilön henkilötiedoilla ilman hänen suostumusta ja tämä merkitsee taloudellista tai muuta vaivaa Cerveralle, asiasta tehdään rikosilmoitus.
Pidätämme oikeuden tuotteiden loppumiseen ja mahdollisiin toimitusten viivästymisiin.

2. Maksu

2.1 Hinnat
Hinnat ilmoitetaan euroina (€) ja sisältävät arvonlisäveron 24%. Jos vierailet Cervera.fi:llä yritysasiakkaana voit näyttää hinnat ilman arvonlisäveroa. Hintoihin ei sisälly maksu- ja toimituskuluja.
Mikäli havaitsemme selviä virheitä, esim. hinnoittelussa, tarjouksissa, alennuskoodeissa tai tuotetiedoissa, Cervera varaa oikeuden muuttaa niitä tarvittaessa jälkikäteen.
2.2 Maksutavat
Ostosten tekeminen verkkokaupassamme on sekä turvallista että helppoa. Laskupalveluistamme vastaa Klarna Checkout ja yhteistyössä Klarnan kanssa tarjoamme maksutavoiksi Klarnan laskun, osamaksun (Klarna Tili), korttimaksun ja suoramaksun. Asiakas näkee kassalla, tilausta tehdessään, mitkä maksutavat ovat tilaushetkellä mahdollisia. Huomioithan, että Klarna voi pidättää oikeuden olla tarjoamatta asiakkaalle kaikkia maksutapoja.
Luovuttamalla tietoja kassalla hyväksyt Klarnan ehdot. Voit lukea Klarnan käyttöehdot tästä.
Kaikki maksua koskevat viestit ja tiedot lähetetään sinulle suoraan Klarnalta. Jos sinulla on kysymyksiä maksusta pyydämme sinua ottamaan yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun tai lataamaan Klarna-sovelluksen laitteellesi.Lisää tietoa Klarnasta löydät heidän verkkosivulta.

3. Toimitus ja toimituskulut

3.1 Toimitustavat
Cervera pyrkii toimittamaan tilauksesi niin nopeasti kuin mahdollista. Normaalisti tilaukset toimitetaan 2-4 arkipäivän kuluessa. Arvioidut toimitusajat ilmoitetaan tuotteen sivulla.
Cervera.fi toimittaa ainoastaan Suomeen. Emme tällä hetkellä toimita tilauksia Ahvenanmaalle. Kaikki toimitukset hoitaa Posti ja tilaukset lähetetään Posti Pakettina.
Kun tilauksesi on pakattu ja lähetetty saat sähköpostiisi lähetysilmoituksen, joka sisältää Postin seurantatunnuksen. Sen avulla voit seurata paketin kulkua Postin verkkosivulla. Paketti toimitetaan sinun lähimpään noutopisteeseen ja saapumisilmoitus lähetetään tekstiviestitse tai sähköpostitse. Paketin noutamiseen tarvitset voimassaolevan henkilötodistuksen ja saamasi saapumisilmoituksen.
Asiakas vastaa siitä, että tilauksen yhteydessä annetut toimitustiedot, kuten toimitusosoite ja puhelinnumero ovat oikein.
3.2 Toimituskulut
Tilatessasi Cerveran verkkokaupasta yli 59 eurolla saat ilmaisen toimituksen. Muussa tapauksessa on tilauksen toimituskulu 5,90 euroa, joka lisätään tilaukseen kassalla.
3.3 Väärän tuotteen vastaanottaminen
Jos kaikesta huolimatta saat tuotteen jota et ole tilannut pyydämme sinua ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme, asiakaspalvelu@cervera.fi, niin autamme sinua tuotteen palautuksen kanssa ja lähetämme sinulle tilaamasi tuotteen. Mikäli tuotetta ei enään ole saatavilla, tai et enään halua tilaustasi, hyvitetään ostoksesi alkuperäisellä maksutavalla.
3.4 Kuljetusvaurio
Jos lähetys on vaurioitunut toimituksen aikana pyydämme sinua ilmoittamaan siitä välittömästi noutopisteessä. He voivat tällöin auttaa sinua reklamoinnin kanssa. Suosittelemme, että et nouda vaurioitunutta pakettia, sillä tällöin vauriota ei voida enään jäljittää kuljetukseen. Mikäli huomaat vaurion vasta pakkauksen avattuasi pyydämme sinua ottamaan yhteyttä meidän asiakaspalveluun, asiakaspalvelu@cervera.fi. Jotta reklamaation käsittely sujuisi mahdollisimman nopeasti pyydämme sinua liittämään viestiin tilausnumerosi, tuotenumero/-nimi ja kuva vaurioituneesta tuotteesta. Tuote tulee reklamoida viimeistään 7 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta.

4. Peruutus-, vaihto- ja palautusoikeus

4.1 Yleistä tietoa vaihto- ja palautusoikeudesta
Cervera toivoo, että asiakkaana olet aina tyytyväinen tilaukseesi, mutta jos jostain syystä kuitenkin kadut ostosta tarjoamme aina 100 päivän vaihto- ja palautusoikeuden. Voit siis aina palauttaa tuotteen 100 päivän kuluessa sen vastaanottamisesta. Tuotteen on oltava muuttumattomassa kunnossa - eli sitä ei saa käyttää. Sinulla on aina oikeus avata tuotepakkaus ja tarkistaa tuotteiden toiminta ja kunto, mutta tuotepakkauksen avaaminen tulee suorittaa yleistä varovaisuutta noudattaen. Tuote tulee palauttaa alkuperäisessä pakkauksessa ja on tärkeää, että tuote palautuu meille vahingoittumattomana.
Kun teet tällaisen palautuksen kustannat itse toimituskulut. Ottamalla yhteyttä meidän asiakaspalveluun, asiakaspalvelu@cervera.fi saat palautussetelin, jolla palautuskulu on 6 euroa. Vähennämme tämän summan maksun palautuksesta, kun olemme vastaanottaneet palautuksen.
Jos olet valikoinut lahjapaketoinnin tilauksen tehdessä, tätä kulua ei korvata.
Mikäli haluat vaihtaa tilaamasi tuotteen toiseen, tee palautus asiakaspalvelumme ohjeiden mukaisesti ja tee uusi tilaus osoitteessa www.cervera.fi.
Vaihto- ja palautusoikeus ei koske lahjakortteja.
4.2 Tilauksen peruutus
Mikäli haluat peruuttaa tilauksesi pyydämme sinua ottamaan yhteyttä meidän asiakaspalveluun,asiakaspalvelu@cervera.fi. Jos tilauksesi on jo pakattu sitä ei ole mahdollista peruuttaa. Sinulla on tällöin velvollisuus vastaanottaa paketti, mutta tilauksellasi on kuitenkin lainmukainen 14 päivän palautusoikeus. Voit tällöin olla yhteydessä asiakaspalveluumme saadaksesi apua jo lähetetyn tilauksen palautukseen.
Peruutus on voimassa siitä hetkestä lähtien, kun olet saanut meiltä, Cerveralta vahvistuksen tilauksen peruutuksesta.
4.3 Peruutusoikeus
Kuluttajana sinulla on aina oikeus peruuttaa tilauksesi, ilman erityistä syytä, ilmoittamalla siitä ja palauttamalla tuotteen 14 päivän kuluessa toimituksen vastaanottamisesta. Mikäli haluat palauttaa tilauksesi pyydämme sinua ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme, osoitteeseen asiakaspalvelu@cervera.fi. Lähetämme tällöin sinulle palautussetelin, joko sähköpostitse tai postitse, jonka avulla voit palauttaa myyntikuntoisen tuotteen meille. Löydät tietoa palautuskuluista kohdalla ‘4.4 Palautuksen käsittely’.
Peruutusoikeutta käyttäessäsi saat maksunpalautuksen viimeistään 14 päivää sen jälkeen, kun meille on ilmoitettu tilauksen palauttamisesta. Palautus suoritetaan sillä maksutavalla, jota olet käyttänyt tilausta tehdessäsi. Mikäli palautat koko tilauksen palautamme myös tilauksen toimituskulut. Cerveralla on oikeus odottaa rahanpalautuksen kanssa, kunnes olemme vastaanottaneet tuotteen tai todisteen siitä, että olet palauttanut tuotteen meille.
Mikäli tuotetta on jo ehditty käyttämään, kun käytät peruutusoikeuttasi voi tämä tarkoittaa tiettyä arvon alenemista sinun kustannuksella. Nämä tapaukset käsitellään yksilöllisesti.
4.4 Palautuksen käsittely
Cervera vastaa virheellisten toimitusten ja viallisten tuotteiden palautuksesta asiakkaalle aiheutuvista postikuluista. Muussa tapauksessa asiakas vastaa palautuksesta aiheutuvista kuluistaan itse. Kun käytät palautusoikeuttasi lähetämme sinulle palautussetelin, jolloin palautuskulu on 6 euroa, jonkakustannat itse. Tämä summa vähennetään maksun palautuksesta, kun olemme vastaanottaneet palautuksen. Palautusta ei hyväksytä ennen kuin Cervera on vastaanottanut palautuksen. Hyväksytyn palautuksen yhteydessä saat maksunpalautuksen samalla maksutavalla kuin käytit tilauksesi yhteydessä. Jos palautusta ei hyväksytä veloitamme 25 euron hallintokulun.
4.5 Noutamattomat paketit
Tilauksesi säilytetään noutopisteessä tavallisesti 7-14 päivää saapumisen jälkeen. Mikäli et nouda pakettia tämän ajan sisällä paketti palautetaan meille noutamattomana.Noutamatta jääneistä, varastollemme palautuneista lähetyksistä perimme 25 euron palautusmaksun, kattaaksemme osan meille aiheutuneista lähetyskuluista.

5. Reklamaatio

5.1 Takuu ja reklamaatio
Cerveralla varmistamme kaikkien tuotteidemme laadun ennen niiden lähettämistä sinulle. Mikäli tuote on kuitenkin vaurioitunut tai toimitetaan virheellisesti sen saapuessa, sitoudumme voimassa olevan kuluttajansuojalainsäädännön mukaisesti korjaamaan vian maksutta. Cerveralla sinulla on aina takuu kaikille meiltä ostetuille tuotteille. Tuotetakuu on voimassa vuoden tuotteen vastaanottamisesta. Se kattaa valmistusvirheet, mutta se ei kata vaurioita, jotka johtuvat normaalista kulumisesta, ulkoisista vaurioista tai virheellisestä käytöstä.
Kuluttajasuojalain mukaan sinulla on myös reklamaatio-oikeus kolmen vuoden ajan tuotteen vastaanottamisesta. Asiakkaana sinun tulee tehdä reklamaatio Cerveralle kahden kuukauden kuluessa virheen havaitsemisesta. Jos tuote on viallinen on Cerveralla oikeus korjata vika 6 kuukauden kuluessa, mutta jos näin ei käy on sinulla oikeus saada uusi tuote viallisen tuotteen tilalle. Hyväksytyn reklamoinnin yhteydessä hyvitämme mahdolliset toimituskulut.
Mikäli tuotteen virhe on aiheutunut tapaturmasta, tuotteen vääränlaisesta käsittelystä tai muusta asiakkaan vastuulla olevasta seikasta, jolloin takuu ei päde, on Cerveralla oikeus veloittaa sinulta mahdolliset käsittelykulut. Tämä koskee myös jos ilmoitettua virhettä ei havaita tuotteessa lainkaan.Cerveran työntekijät selvittävät tuotteen saapumisen jälkeen johtuuko virhe väärin valmistetusta tuotteesta vai ulkoisista vaurioista.
Sinun ei koskaan tule kustantaa toimitus- tai palautuskuluja jos virhe johtuu meistä. Ennen viallisen tuotteen palautusta pyydämme sinua ottamaan yhteyttä meidän asiakaspalveluun, asiakaspalvelu@cervera.fi, niin voimme auttaa sinua parhaalla mahdollisella tavalla.
Vastaamme tuotteiden mahdollisista virheistä Suomen lain mukaisesti ja Cervera sitoutuu aina noudattamaan Kuluttajariitalautakuntaan suosituksia.
5.2 Erimielisyydet ja sovellettava laki
Me Cerveralla toivomme tietysti, ettei sinulle asiakkaana koskaan synny kiistaa. Jos näin kuitenkin käy, että erimielisyyttä ei voida ratkaista yksimielisesti yrityksen asiakaspalvelun ja asiakkaan kesken, voit asiakkaana kääntyä EU-komission riita-asioiden sovittelualustaan, http://ec.europa.eu/consumers/odr. Sivuston avulla voi kuluttaja tehdä ostoksia vapaasti EU-maassa sijaitsevalta yritykseltä ja saada apua, jos jokin menee pieleen.
Mahdollisissa riitatapauksissa noudatamme ARNin tai vastaavan riidanratkaisuelimen päätöksiä.

6. Henkilötiedot

Tutustu Cerveran tietosuojakäytäntöön.

7. Varaukset

Mikäli jotakin tilaamaasi tuotetta ei ole saatavilla, Cervera on sinuun yhteydessä sähköpostitse. Puuttuva tuote hyvitetään tällöin asiakkaalle tilauksen maksutavan mukaan. Tuotteen loppumisen tai varastosaldon virheellisen laskelman sattuessa Cerveralla on oikeus peruuttaa osto ja hyvittää kaikki suorittamasi maksut.

8. Force Majeure

Cervera ei vastaa viivästyksistä/vioista, jotka johtuvat vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota ei ole kohtuudella voitu ennakoida tai jonka seurauksia ei ole voitu välttää. Ylivoimaiset esteet ovat esim. sota, luonnonkatastrofi, lakko, toimitushäiriö, tuonti- tai vientikiellot ja muut Cerverasta johtumattomat syyt.

9. Yrityksen tiedot

Postiosoite:
Cervera AB
Box 24010
104 50 Stockholm
Ruotsi
Y-tunnus:556701-1209